W kierunku kultury badań naukowych – rola usług dydaktycznych

Głównym celem medycyny akademickiej jest powiązanie opieki nad pacjentem z badaniami naukowymi. Wartość tego połączenia dla zrozumienia ludzkiej biologii została uznana od ponad wieku. Badania pośmiertne pacjentów z afazją doprowadziły do lokalizacji wyższych funkcji mózgu, a badania pacjentów z akromegalią poinformowały o pierwszych hipotezach dotyczących istnienia hormonu wzrostu przysadki.1,2 Wraz z pojawieniem się podejść genetycznych, analiza pacjentów z ekstremalną hipercholesterolemią doprowadziły do zrozumienia biologii receptorów lipoprotein o niskiej gęstości i nowych metod leczenia miażdżycy, a badania u pacjentów z rakiem piersi o wczesnym początku doprowadziły do odkrycia genów BRCA i zrozumienia naprawy DNA .3,4 Badanie prowadzone przez chęć zrozumienia patofizjologia u pacjentów z niewyjaśnioną chorobą i niezwykłymi fenotypami chorobowymi leży u podstaw wielu ważnych postępów w podstawowej nauce i terapeutyce. Pomimo tej historii coraz bardziej zagrożony jest most między opieką nad pacjentem a badaniami naukowymi. Większa złożoność i ciężkość choroby u pacjentów otrzymujących leczenie, skrócenie czasu pobytu i zwiększenie zadań administracyjnych pozostawiają lekarzom mniej czasu na zastanowienie się nad podstawową patofizjologią choroby. Oddalenie podstawowych naukowców od szpitalnych usług medycznych utrudniło opracowanie świadomych naukowych hipotez dotyczących prezentacji pacjentów i ograniczonego dostępu do technologii do badania wszelkich powstających hipotez. Podczas gdy pacjenci z niezwykłą lub złożoną chorobą byli tradycyjnie leczeni przez mistrzów klinicystów wykwalifikowanych w krytycznym myśleniu, ich opieką kieruje teraz kadra wysoce wyspecjalizowanych konsultantów narządowych, którzy mogą być mniej skłonni do myślenia o mechanizmach przekrojowych. Biorąc pod uwagę te zmiany, stażyści są w coraz większym stopniu narażeni na kulturę, która ceni efektywność, protokoły kliniczne i specjalistyczną wiedzę w zakresie debaty naukowej i krytycznego myślenia – co budzi obawy, że przyszłe pokolenia lekarzy będą miały niewielki kontakt z badaniami ukierunkowanymi na pacjenta i małym zainteresowaniem. w podtrzymywaniu lub wzmacnianiu tego mostu.
Obecnie opracowywana jest coraz większa liczba programów służących tworzeniu powiązań między niewyjaśnionymi prezentacjami pacjentów a badaniami naukowymi. Szereg dziecięcych szpitali ma programy, które wykorzystują najnowocześniejszą analizę genomiczną do oceny dzieci z opóźnieniami rozwojowymi lub innymi niewyjaśnionymi objawami. Sieć Undiagnosed Diseases Network w National Institutes of Health zapewnia infrastrukturę do oceny wybranych pacjentów w całym kraju, szczególnie tych, którzy mogą cierpieć z powodu zaburzeń genetycznych. Pacjenci i rodziny dotknięte rzadkimi chorobami stworzyli bezpośrednie powiązania z podstawowymi naukowcami, którzy są gotowi przynieść narzędzia laboratoryjne do badania przypadku pojedynczego pacjenta. Chociaż każdy z tych wysiłków stworzył powiązania pomiędzy niewyjaśnionymi prezentacjami pacjentów a badaczami, często są one kruche, polegając na poświęceniu kilku osób lub dostępności finansowania zewnętrznego. Zapewnienie przyszłości ukierunkowanego na pacjenta badania naukowego będzie wymagało również zmian w funkcjonowaniu szpitali nauczających, w tym szkolenia lekarzy w zakresie usług medycznych.
W ciągu ostatniego roku staraliśmy się sprostać temu wyzwaniu, ustanawiając usługę Pathways , przeznaczoną do szkolenia mieszkańców w zakresie badań naukowych opartych na pacjentach
[podobne: trascodent, dieta wrzodowa jadłospis, nfz rzeszów sanatoria kolejka ]

Powiązane tematy z artykułem: dieta wrzodowa jadłospis nfz rzeszów sanatoria kolejka trascodent