Punktem wyjscia drugiego zadania jest stwierdzenie, ze kryteria szacunku sa rózne

Punktem wyjścia drugiego zadania jest stwierdzenie, że kryteria szacunku są różne. By się szanować, Iks musi być przekonany o swej odwadze cywilnej, Igrek o swej inteligencji i wiedzy, Zet – o swej szlachetności. Zgodnie z tym, każdy z nich stawia sobie nieco inne wymagania Otóż kształtując kryteria szacunku, wychowawca kształtuje zarazem te wymagania. Jest to zadanie trudne, tym bardziej że musi być indywidualizowane. Nie można dopuścić do tego, by mało zdolne dziecko żądało od siebie takich samych wyników, jak zdolne. Nie można więc dziecku, któremu z trudem przychodzi czytanie, wskazywać dobrze czytającego ucznia mówiąc: Posłuchaj, jak on ładnie czyta, a ty? Jesteśmy skłonni wymagać od siebie tego, czego wymagają od nas osoby kochane lub podziwiane, jeśli jednak ich wymagania są dla nas nierealne. to osoby te albo tracą wpływ, albo wpędzają nas w kompleks niższości. POTRZEBA SENSU I WARTOŚCI Człowiek, który swoje i cudze uważa za bezsensowne, jest nie tylko nieszczęśliwy, ale w ogóle nie nadaje się do życia. A. EINSTEIN Dzięki potrzebie poznania pytamy najpierw o funkcje rzeczy, po czym stwierdziwszy panujące w naturze prawo celowości, szukamy racji własnego istnienia. Pytanie po co? z niezmiennym natężeniem powtarza się w różnych okresach życia. Chwilami zagłusza je gwar codzienności i wtedy mechanicznie kręcimy się w trybach dni i godzin, po czym znowu na wszystko, co robimy, pada cień znaku zapytania, potrzeba aktywności nie zadowala się wydatkowaniem energii na byle co. Dojrzały człowiek chce być przekonany o znaczeniu tego, co robi. [więcej w: zwichnięcie stawu mostkowo obojczykowego, ośrodek leczenia uzależnień nfz, okulary do pracy przy komputerze ]

Powiązane tematy z artykułem: okulary do pracy przy komputerze ośrodek leczenia uzależnień nfz zwichnięcie stawu mostkowo obojczykowego